Анотація: У праці «Нові методи навчання грамоти» Яків Чепіга аналізує та пропонує альтернативні підходи до початкового навчання читання й письма, що відрізняються від традиційного букварного методу. Основну увагу автор приділяє методові цілих образів (відомому також як американський метод), який передбачає засвоєння слів і речень як єдиних змістових одиниць, без попереднього вивчення окремих букв. Такий підхід активізує зорову пам’ять, асоціативне мислення та мовну інтуїцію дитини. Окремо розглядається комбінаційний метод, який поєднує елементи аналітичного та синтетичного навчання й дозволяє гнучко адаптувати освітній процес до потреб учнів. Яков Чепіга критично осмислює традиційні методики й закликає до їх оновлення відповідно до психолого-педагогічних особливостей дитини.
Бібліографічний опис:Чепіга, Яків Феофанович.
Нові методи навчання грамоти [Електронна копія] : метод цілих образів. Без букваря. Комбінаційний метод / Я. Чепіга. Електрон. текст. дані (1 файл : 29,1 Мб). Київ : Час, 1923 (Харків: ХДНБ ім. В. Г. Короленка, 2025).
Оригінал друкованого документа зберігається в ХДНБ ім. В. Г. Короленка: Чепіга Я. Нові методи навчання грамоти : метод цілих образів. Без букваря. Комбінаційний метод / Я. Чепіга. – Київ : Час, 1923. – 26 с.