Головна
→
Мистецтво
→
Кіномистецтво
→
Теорія, історія кіно
home
first_page
chevron_left
/ 452
chevron_right
last_page
unfold_more
unfold_more
zoom_out
zoom_in
refresh
refresh
І. Б. Зубавіна. Час і простір у кінематографі
Зміст
Переднє слово
Розділ 1. Екранна версія світу як "інша реальність"
1.1. Генеза часових та просторових уявлень
1.2. Художнє осмислення часопросторових параметрів у екранних мистецтвах
1.3. Хронотопічна структура екранного твору як сутність художнього образу
Розділ 2. Оволодіння часопростором у кінематографі 1910-х років
2.1. Відтворювальний і перетворювальний чинники світосприйняття та їхні екранні інтерпретації. Лінії Люм’єра й Мельєса
2.2. Специфічні особливості творчих методів опанування часопростором: між чуттєвим та логічним
Розділ 3. Художнє перетворення реальності у кінематографі 1920-х років
3.1. Перші симптоми "зради" реалізму в імпресіонізмі
3.2. Другий авангард: радикальний пошук нових пластичних цінностей. Самодостатність художніх форм
3.3. Дух "Нового мистецтва" в експресіонізмі
3.4. Сюрреалізм: візуалізація несвідомого
3.5. Радянський "монтажний кіноавангард"
Розділ 4. Трансформація часопросторової єдності кадру з приходом звуку в кінематограф
4.1. Зміна співвідношень часових і просторових факторів у звуковому кінематографі
4.2. Становлення глибинної мізансцени як нової концепції кінематографічного часопростору
Розділ 5. Актуалізація "довіри до фізичної реальності"
5.1. Мотивація достовірності в неореалізмі
5.2. Діалектика кінонатуралізму і поетичності у річищі "мельєсівських" фантасмагорій
5.3. Концепція "зростання реалізму" А. Базена
5.4. Творче осмислення "внутрішнього космосу" людини. Екзистенційний вимір буття
5.5. Відображення реальності у фільмах митців "нової хвилі"
Розділ 6. Множинність авторських концепцій у кінематографі другої половини ХХ століття
6.1. Синдром суб’єктивності в авторських кінохронотопах
6.2. Внутрішній і зовнішній світи людини: кінематографічна інверсія
6.3. Класична історія кіно та радикальні експерименти з часопросторовістю
6.4. Наступ раціоналізму: структуралістські поетики в кіно
Розділ 7. Авторські кінохронотопи. Спроба типології
7.1. Геометричні архетипи та їх екранні інтерпретації
7.2. Хронотопи цивілізаційного абсурду
7.3. Основні топоси есхатолого-катастрофічного світовідчуття
7.4. Метанаратив смерті у вимірі екрана
7.5. Сновидне тлумачення реальності
7.6. Сюрреалістична парадигма в сучасній кінематографічній практиці
Розділ 8. Особливості часопросторових побудов кінотворів постмодернізму
8.1. Нарочита цитатність у постмодернізмі
8.2. Маніпуляції глядачем: нова чуттєвість
8.3. Образ Іншого у постмодернізмі
8.4. Актуалізація "фігур відсутності"
8.5. Експлуатація часу і простору "бульварного чтива" у фільмах Квентіна Тарантіно
8.6. Дешифрування простору в кіноестетиці Михаеля Ґайнеке та Алехандро Гонзалеса Іньярріту
8.7. Спроби осмислення хаосу через фіксацію розпаду. Пітер Ґрінвей та інші
8.8. Знову "театр-у-кіно"? Вперед до Мельєса!
8.9. Ларс фон Трієр як апологет системи обмежень
8.10. Ірреальні топоси та їхня "танатографія" у творах Девіда Лінча
Розділ 9. Метаморфози статусу "реального" в кінематографі доби нових комп’ютерних технологій
9.1. Гіперреальні екранні світи. Спроби їх естетичного освоєння
9.2. Етичний імператив: хронотопічне кредо покоління NEXT
9.3. Оновлення "параметрів гри" на шляху до кіберпростору
Післямова
Список використаних джерел
© Copyright elib.nlu.org.ua 2024 - All Rights Reserved
Національна бібліотека України імені Ярослава Мудрого