Головна
→
Мистецтво
→
Український модернізм
→
Театр
→
Персоналії
→
Курбас Лесь
Головна
→
Мистецтво
→
Театральне мистецтво
→
Персоналії
→
Курбас Лесь
home
first_page
chevron_left
/ 336
chevron_right
last_page
unfold_more
unfold_more
zoom_out
zoom_in
refresh
refresh
Неллі Корнієнко. Лесь Курбас
Слово від автора
Вступ: дещо про піфагорійців
Парадокси початку
У ракурсі Відня, або Евритмія духу
Перші утопії
Початок модерну. Фігури процесу
Стародавні культурні цитати в інтер’єрі українського модерну
Специфіка формули української людини
"...Зворот прямо до Європи і прямо до себе..."
Новий український театр
Театральна неомістерія
Утопія про Олександра Олеся
Альбом "Капрічос", або Між мелодрамою і трагедією
Про підступність факту
Дещо про катакомби
Перша репетиція майбутнього
Fair-play, або У передчутті Гайзінги
Пошуки сучасної форми та нерозгадані стихії душі
"Виразна людина" та "розумний арлекін"
Ляльки і маріонетки
Оптична ілюзія "Івана Гуса"
Рефлексії життєвого сюжету
"Мале братство"
"Башта зі слонової кістки" як евристична модель
На шляху до "Внутрішньої людини"
"Гайдамаки" - трагедія, що ошукала Жовтневу революцію. Етика як чинник художнього ризику
Тест історії на генія
Умань, Біла Церква, Кийдрамте
"Макбет"
Мрії про фантастичну Океанію й не менш фантастична реальність
Родом з Модерну, або Культурна трансмутація
Необхідний відступ, або Читачу, не лякайся термінів
"Березіль" у Києві (1920 - 1926). Політичний театр: екстаз і сумнів
Мистецтво і життя - архетип діалогу
"Газ" Ґ. Кайзера, Жан-Жак Руссо і нова людина
Дещо про естетику "абстрактного гуманізму"
Культура і влада - аберація зору
Парадокси культурного "вибуху"
"Джеммі Гіґґінс", або Містерія страстей
Принципово нова семантика кіно
"Я" і підсвідоме
"Невидимий" Джіммі. Архаїчний сюжет
Зрушення канону й енергія естетичного
Ефект відчуження, або Плаха під головою Макбета
Принцип "відчуження"
Друга дія політичного театру: "Напередодні". Харизма романтики і катастрофи
Дискурс політичного театру і проблема пасіонарності
Теорія як культурний жест
Ритм і енергія як хвильовий процес
Жак-Далькроз і Дельсарт
Театральна семіотика й антропологія
Скажи мені, хто твій критик...
Його величність актор
Осип Мандельштам про "Березіль"
"Березіль" у Харкові (1926 - 1933). Філософський театр
На шляху до Миколи Куліша
Семіотика й антропологія "Народного Малахія"
Сценічне "Я" і "потік свідомості"
Поетика сакрального і пародійно-сакрального
Пауза в роздумах про Малахія
Мина Мазайло з Харкова, тьотя Мотя з Курська, дядько Тарас із Полтави та інші з країни "правільних проізношеній", або Лінгвістична комедія як суб’єкт громадської дії
Свобода культури і спокуси ідеології
Шлях до сюжету і дещо інше
Ексцентрична феноменологія "драми маргінесу". Трансформи
"Експерт з українського питання" і міфопоетична пам’ять
Сон Мини як соціальний діагноз
Тьотя Мотя як "чинник денаціоналізації". Жанр – "великодержавний"
Диктатура "диктатури"
Іван Микитенко - літописець "подвигу"
Окупація тексту. Деструкція як метод конструювання
Простір. Дискурс інакомовлення
Час. Ефект "ретро"
Спроба опери
Матеріалізація підтексту
Принцип прелюду
"Двозначність" і механізм створення нового смислообразу
Передчуття неомодерну
Останній "вільний" шедевр Леся Курбаса, або "Велика дипресія" в Польщі
Тричастинна модель світу
Фантастичний реалізм
Зброжек. Естетичний здогад про тотальність гри
Падур. "Театр для себе"
Знак Апокаліпсису
Слово про спокусу правди
Парадокси кінця
Епілог, він же Пролог. Частина 1. Репетиція остання
Гіпотеза про істину, або Проблема джерела у зміфологізованому просторі
Епілог, він же Пролог. Частина 2. Актор як метафізична проблема
Зміст
© Copyright elib.nlu.org.ua 2025 - All Rights Reserved
Національна бібліотека України імені Ярослава Мудрого